1- وارد سامانه دروس (yekta.iut.ac.ir) و سپس درس مورد نظر شوید.
2- گزینه شروع ویرایش را فعال کنید.
3- گزینه افزودن یک فعالیت یا منبع راکلیک کنید.
4- در پنجره بازشده با انتخاب گزینه Adobe Connect و انتخاب دکمه اضافه کردن، وارد محیط اضافه کردن کلاس مجازی به موضوع می شوید.
5- زمان شروع(start time) و پایان کلاس (End time) را دقیق همان تایمی مشخص کنید که کلاس تشکیل میشود.
6- ردیابی تکمیل روی گزینه هنگامی که شرایط برقرار بود فعالیت به عنوان کامل شده نشان داده شود گذاشته شود و تیک ملزم به مشاهده را فعال کنید و در انتها دکمه ذخیره و نمایش را بزنید. در صفحه جدید دکمه پیوستن رابزنید.
7- با انتخاب یکی از گزینه های زیر وارد محیط کلاس می شوید.
Open in Browser: این گزینه به شما امکان بارگذاری فایل ارائه، باز کردن میکروفن و وب کم را می دهد و نیاز به نرم افزار adobe connect هم ندارد. البته در این حالت امکان Shareکردن Screen را ندارید. در صورتی که نیازی به ارائه از روی سیستم خود ندارید این گزینه با توجه به سهولت آن و عدم نیاز به نصب نرم افزار جانبی مناسب است.
Open in Application: با انتخاب این گزینه ابتدا لازم است نسخه جدید نرم افزار adobe connect که لینک آن در زیر آمده است را نصب نموده باشید.
( https://iutbox.iut.ac.ir/index.php/s/ej8nD3mWwkoWFET)
شایان ذکر است اگر نسخه نصب شده قبلی از adobe connect دارید بهتر است اول آنرا uninstall کنید و سپس نسخه جدید را نصب نمایید .
حال با انتخاب این گزینه علاوه بر مواردی که گزینه Open in Browser در اختیار شما می گذارد، قابلیت Shareکردن Screen هم به شما می دهد.